Vrijblijvende afspraak
Als eerste vraag jij je natuurlijk af…In hoeverre past SpoorCoach bij mijn gevoel en kan ik mijn vertrouwen bij hun neerleggen om de juiste hulp te krijgen ?
Maak daarom een vrijblijvende kennismaking en overtuig jezelf dat SpoorCoach het juiste adres voor je is.
Afhankelijk van de ondersteuningsbehoefte stellen wij een zorgplan op met daarin de doelen om te bereiken. Het voorstel vanuit de Wmo, Wlz of Zvw die de PGB toezegging hebben gedaan, zal leidend zijn in het begeleidingstraject. Als uitgangspunt hanteren wij als SpoorCoach onderstaand stappenplan bij de begeleidingstrajecten.
STAP 1: Kennismaking
Als eerste stap willen wij de cliënt beter leren kennen om de hulpvraag goed vast te stellen. Uiteraard is het daarbij mogelijk om bijvoorbeeld familieleden in deze fase te betrekken. Zij kennen de cliënt immers als geen ander…
Bij wederzijdse overeenstemming kan het begeleidingstraject door SpoorCoach worden opgestart.
STAP 2: Zorgovereenkomst
Als wij samen vaststellen dat SpoorCoach een waardevolle bijdrage kan leveren in je hulpvraag en financieel is afgedekt, wordt een begeleidingstraject overeengekomen. Hierin staat duidelijk vermeld op welke wijze SpoorCoach invulling gaat geven aan jouw persoonlijke begeleiding.
Als je een CIZ-indicatie hebt, zorgen wij ervoor dat het begeleidingstraject hiermee overeenstemt. Dit is met name belangrijk als je een PGB hebt. Hiermee waarborgen wij dat onze persoonlijke begeleiding zo optimaal mogelijk wordt uitgevoerd. Bovendien kunnen deze gegevens gebruikt worden om verantwoording af te leggen aan de instantie die jouw zorgbudget heeft toegekend.
STAP 3: Opstartfase
In deze fase biedt SpoorCoach hulp bij zaken die dringend afgehandeld moeten worden. Zo moet ten eerste de cliënt in een schone en veilige woonomgeving leven. Daardoor ontstaat een opgeruimd gevoel om aan de slag te gaan.
Tevens kijken wij in hoeverre er financiële problemen zijn die direct aandacht vereisen. Als deze niet op orde zijn, geeft dit continu onrust en belemmeren de aandacht om het begeleidingstraject aan de slag te gaan.
STAP 4: Vaststellen huidige situatie
Naast de CIZ-indicatie maken wij gebruik van een biografie vragenlijst. Hiermee krijgen zowel wij van SpoorCoach als cliënt een goed zicht op de huidige situatie en de hulpvraag. Uiteraard bieden wij hulp bij het invullen als dit nodig is. Samen met de hulpvraag evalueren wij de biografie van de cliënt en stellen op basis van deze indicatie doelen vast om te bereiken.
Indien nodig biedt SpoorCoach ook hulp bij het begeleiden van opleidingen en het zoeken naar een aantrekkelijke baan. Wij beschikken daarbij over een uitgebreide beroepentest. Uit deze beroepentest rolt een beroepscode waarmee wij met de bijbehorende beroepenlijst een passende baan kunnen selecteren.
Met al deze gegevens krijgt SpoorCoach een zo duidelijk mogelijk beeld om het begeleidingstraject zo optimaal mogelijk vorm te geven.
STAP 5: Opstellen zorgplan
Om een goede begeleiding te waarborgen, maken wij gebruik van een zorgsplan met daarin signalerings meetpunten. In een vastomlijnd stappenplan staan de hulpvragen en de begeleiding door SpoorCoach omschreven.
Dit geeft structuur en duidelijkheid welke begeleiding wordt geboden. Daarbij wordt ook het doel en tijdsplanning van iedere stap vastgelegd die zowel SpoorCoach en cliënt zullen nastreven.
STAP 6: Persoonlijke Begeleiding
Aan de hand van het zorgplan, wordt volgens overeenkomst periodiek één of meer onderdelen van de hulpvraag door de begeleider aan de orde gesteld en begeleiden wij de cliënt in het zelfstandig zoeken naar de antwoorden. Op deze wijze motiveren wij de cliënt zodat zij kunnen genieten van hun eigen succes.
STAP 7: Evaluatie
SpoorCoach bewaakt de overeengekomen tijdsplanning en doelen. Op overeengekomen momenten, in ieder geval elk kwartaal, wordt het opgestelde zorgplan met de cliënt besproken. Bij terugval van zaken evalueren wij knelpunten en worden bijgesteld in het zorgplan. Wij houden daarbij rekening met voorgeschreven bandbreedte die de CIZ indicatie heeft vastgesteld.
Als het einde van de overeengekomen begeleidingstraject nadert, maken wij graag een afspraak om tot goede afronding te komen. Één van onze motto´s daarbij is “een goede begeleiding kent een goed begin en een goed einde”.